I. Všeobecná ustanovení
V žádném případě nezasílejte zpět žádné zboží bez předchozího nahlášení reklamace či odstoupení od kupní smlouvy!
Reklamační řád je nedílnou součástí Všeobecných obchodních
podmínek Prodávajícího Tomáš Vacho, Beskydská 700, 73961 Třinec
, a
popisuje postup, jakým způsobem přistupovat k reklamaci zboží pořízeného od Prodávajícího.
Kupující je povinen se seznámit s Reklamačním řádem a
Všeobecnými obchodními podmínkami (dále jen „VOP“) ještě před objednáním zboží.
Zároveň kupující bere na vědomí, že je povinen poskytnout Prodávajícímu
potřebnou součinnost nezbytnou pro vyřízení reklamace, v opačném případě se
lhůty adekvátně prodlužují o čas, ve kterém kupující neposkytl požadovanou
součinnost.
Uzavřením kupní smlouvy a převzetím zboží od prodávajícího
kupující souhlasí s tímto Reklamačním řádem.
Definice pojmů obsažené v tomto Reklamačním řádu mají
přednost před definicemi ve VOP. Pokud tento Reklamační řád pojem nedefinuje,
chápe se ve významu, v jakém je definován ve VOP. Pokud není definován ani tam,
chápe se ve významu, v jakém jej užívají právní předpisy.
V případě uplatnění servisu v rámci zakoupené či smluvené
služby se tento servisní zásah řídí výhradně podmínkami dané služby.
II. Záruka za jakost
Jako doklad o záruce vystavuje Prodávající
ke každému zakoupenému zboží doklad o zakoupení (faktura) se zákonem uvedenými
údaji, které jsou zapotřebí pro uplatnění záruky (zejm. název zboží, délka
záruky, cena, množství, sériové číslo).
Na výslovnou žádost kupujícího Prodávající
poskytne záruku formou záručního listu. Standardně však, umožňuje-li to povaha
věci, vydává prodávající namísto záručního listu kupujícímu doklad o zakoupení
věci obsahující uvedené údaje.
Pokud je to s ohledem na poskytovanou záruku potřebné, Prodávající v záručním listě srozumitelným způsobem vysvětlí
obsah poskytované záruky, uvede její rozsah, podmínky, dobu platnosti a způsob,
jakým je možno uplatnit nároky z ní plynoucí. V záručním listu Prodávající zároveň uvede, že poskytnutím záruky nejsou dotčena
práva kupujícího, která se ke koupi věci váží.
1. Lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění
Lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění začíná běžet dnem
převzetí zboží kupujícím, tj. dnem uvedeném na dokladu o zakoupení či na
záručním listě.
Lhůta je:
u nového (včetně rozbaleného) zboží 24 měsíců;
u zánovního zboží 21 měsíců (zánovním zbožím se rozumí
užívané zboží, které následně prošlo kontrolou našich odborníků a které je
takto označeno);
u zboží použitého 12 měsíců (použitým zbožím se rozumí takto
označené zboží, které je použité či servisované bez vady, přičemž kompletnost
balení nebrání plnému užívání výrobku).
U spotřebního zboží (např. kosmetika, drogistické výrobky
apod.) je kupující oprávněn uplatnit právo z vady do dvaceti čtyř (24) měsíců,
není-li však na zboží uvedené datum spotřeby, v takovém případě se lhůta
zkracuje pouze do data vyznačeného na obalu zboží.
Pro kupujícího podnikatele může být lhůta pro uplatnění práv
z vadného plnění upravena odlišně, je-li to u daného typu zboží výslovně
uvedeno, takto uvedená lhůta má přednost. Zboží je v takovém případě označeno
následovně.
Lhůta končí dnem, který se číselným označením shoduje se
dnem, kdy započala a o příslušný počet měsíců později. Délka lhůty v měsících
je uvedena u každého zboží v obchodě prodávajícího a je dostatečně vyznačena na
dokladu o zakoupení.
Práva z odpovědnosti za vady zboží, pro které platí záruka
za jakost, zaniknou, nebyla-li uplatněna v uvedené době.
V případě vyřízení reklamace formou výměny zboží neběží nová
lhůta, rozhodující je lhůta začínající běžet dnem převzetí zboží kupujícím.
2. Jakost při převzetí
Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá
vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc
převzal,
věc má vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li
ujednání takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které
kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi
prováděné.
věc se hodí k účelu, který pro její použití prodávající
uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá.
věc je v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti.
věc vyhovuje požadavkům právních předpisů.
Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se
za to, že věc byla vadná již při převzetí kupujícím, pokud prodejce neprokáže
opak
3. Smluvní záruka za jakost
Prodávající může nad rámec zákonné
lhůty (24 měsíců) poskytovat bezplatný servis ve vyznačené lhůtě, tato služba
se řídí výhradně tímto Reklamačním řádem a zejména pak bezplatným servisem, viz
článek VII.
Tento bezplatný servis neznamená to samé jako placená služba
„Prodloužená záruka“, jejíž podmínky se řídí výhradně podmínkami dané služby.
III. Záruční podmínky
1. Kontrola zboží při převzetí
Kupující při osobním převzetí od prodávajícího zkontroluje
přebírané zboží, jeho úplnost a nepoškozenost obalů.
Kupující při převzetí od přepravce řádně a pečlivě
zkontroluje stav zásilky (zejména počet balíků, neporušenost firemní pásky s
logem, neporušenost či poškození obalu) podle přepravního listu.
Kupující dále v den převzetí zkontroluje kompletnost zboží,
zejména že balení obsahuje vše, co obsahovat má.
Veškeré nesrovnalosti je třeba prodávajícímu nahlásit při
osobním převzetí na místě, při převzetí od přepravce je vyznačit v předávacím
protokolu přepravce nebo kupující může převzetí zásilky odmítnout, nebo vždy je
možné nahlásit na e-mail info@ echo $multishop["url"]; ?>.cz, nebo přes kontaktní
formulář. Dále Prodávající v případě převzetí od
přepravce doporučuje přiložit fotodokumentaci poškození a obalu.
Těmito ujednáními není dotčena zákonná lhůta pro uplatnění
práv z vadného plnění. Dodatečná reklamace neúplnosti nebo vnějšího poškození
zásilky nezbavuje kupujícího práva věc reklamovat, dává však Prodávajícímu možnost prokázat, že se nejedná o rozpor s kupní
smlouvou.
2. Uplatnění reklamace
Kupující může reklamaci uplatnit po domluvě na adrese info@ echo $multishop["url"]; ?>
, přičemž prodávající nabídne kupujícímu nejvýhodnější a nejrychlejší způsoby
vyřízení reklamace, ze kterých si kupující vybere pro něj nejvhodnější.
Zásilka musí obsahovat: reklamované zboží (včetně
kompletního příslušenství).
Dále Prodávající doporučuje přiložit
kopii dokladu o zakoupení či jiným vhodným způsobem doložit záruku zboží,
podrobný popis závady a dostatečné kontaktní údaje kupujícího (zejm. zpáteční
adresa a tel. číslo). Bez výše uvedeného je znemožněna identifikace původu i
závady zboží.
Taktéž Prodávající doporučuje zvolit
si požadovaný způsob vyřízení reklamace (oprava, výměna, dobropis).
Prodávající vydá kupujícímu písemné
potvrzení o tom, kdy byla reklamace uplatněna, co je jejím obsahem, jaký způsob
vyřízení reklamace je požadován, a to emailem bezprostředně po přijetí
reklamace, v případě osobního uplatnění je předáno ihned.
Kupující si je vědom, že nedodá-li reklamované zboží včetně
veškerého obdrženého příslušenství, pak v případě odstoupení kupujícího od
smlouvy bude kupujícímu vrácena kupní cena ponížena o cenu nedodaného
příslušenství.
3. Výluky
Porušením ochranné pečeti, informativní nálepky či sériového
čísla se kupující vystavuje riziku zamítnutí reklamace, ledaže k poškození
dojde při obvyklém používání. Pečeti a sériová čísla jsou nedílnou součástí
zboží a nijak neomezují právo zákazníka zboží užívat a manipulovat s ním v
plném rozsahu toho, k čemu je zboží určeno.
Dále se záruka nevztahuje na poškození vzniklá (v případě,
že taková činnost není činností obvyklou a přitom není zakázána v přiloženém
návodu k použití):
mechanickým poškozením zboží,
elektrickým přepětím (viditelně spálené součástky nebo
plošné spoje) s výjimkou běžných odchylek,
používáním zboží v podmínkách, které neodpovídají svojí
teplotou, prašností, vlhkostí, chemickými a mechanickými vlivy prostředí, které
je přímo prodejcem nebo výrobcem určeno,
neodbornou instalací, zacházením, obsluhou, nebo zanedbáním péče o zboží.
Tato omezení neplatí, pokud byly vlastnosti zboží, jež jsou
v rozporu s výše uvedenými podmínkami, kupujícím a Prodávajícím
výslovně dohodnuty, vymíněny nebo prodávajícím deklarovány, případně je lze
očekávat vzhledem k prováděné reklamě nebo obvyklému způsobu užití zboží.
4. Testování závady
Zboží předané k reklamaci bude testováno pouze na závadu
uvedenou kupujícím (v reklamačním formuláři, v přiloženém listě s popisem
závady). Pro uvedení závady Prodávající doporučuje
písemnou formu, čímž se rozumí také elektronická komunikace.
5. Odmítnutí přijetí do reklamace
Prodávající má právo odmítnout přijetí
zboží do reklamace v případech, kdy reklamované zboží a/nebo jeho součásti jsou
znečištěné nebo nesplňují základní předpoklady pro hygienicky bezpečné předání
zboží k reklamačnímu řízení. V případě reklamace zařízení s nádrží na palivo,
musí být v okamžiku převzetí do reklamace nádrž prázdná.
IV. Vyřízení reklamace
1. Kupující - spotřebitel
V souladu s ustanovením § 2 odstavec 1, písmeno a) zákona č.
634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů, je
spotřebitelem fyzická osoba, která nejedná v rámci své podnikatelské činnosti
nebo v rámci samostatného výkonu svého povolání.
Je-li kupující-spotřebitel, prodávající o reklamaci rozhodne
ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se
nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému
posouzení vady.
Reklamaci včetně odstranění vady Prodávající
vyřídí bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění
reklamace. Lhůtu 30 dnů je možné po uplatnění reklamace prodloužit po domluvě
se spotřebitelem – takové prodloužení nesmí být na dobu neurčitou nebo
nepřiměřeně dlouhou. Po uplynutí lhůty resp. prodloužené lhůty se má za to, že
vada na věci skutečně existovala a spotřebitel má stejná práva, jako by se
jednalo o vadu, kterou nelze odstranit.
2. Kupující - podnikatel
Je-li kupující-podnikatel, prodávající se zavazuje o
reklamaci rozhodnout ve lhůtě 40 dnů ode dne uplatnění reklamace. O tomto
rozhodnutí bude kupující podnikatel informován na kontaktní e-mail.
V. Společná ustanovení
Prodávající vydá kupujícímu písemné
potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení
opravy a době trvání reklamace, případně odůvodnění zamítnutí reklamace.
Po vyřízení reklamace Prodávající
upozorní o ukončení reklamace kupujícího buď telefonicky, SMS, nebo e-mailem.
Pokud bylo zboží zasláno přepravní službou, bude po vyřízení automaticky zasláno
na adresu kupujícího.
Po vyřízení uznané reklamace opravou nebo výměnou se
prodlužuje záruka zařízení o dobu trvání reklamace. Doba trvání reklamace se
počítá od dne následujícího po jejím uplatnění do dne, kdy byl kupující o
vyřízení informován.
Kupující má právo na úhradu účelně vynaložených nákladů,
spojených s uplatněním oprávněné reklamace. Tyto náklady jsou chápány jako
nejmenší nutné. Zejména se jedná o poštovné na zaslání reklamace. K těmto
nákladům nemusí patřit cesta vozem pro uplatnění reklamace a expresní přepravy
a další obdobné. O proplacení nákladů je nutné žádat bez zbytečného odkladu
nejdéle však do 1 měsíce od konce lhůty pro uplatnění práv z vadného plnění.
Kupující je povinen zkontrolovat přebírané zboží a jeho
soulad s výdejním protokolem reklamace. Kupující dále zkontroluje kompletnost
zboží, zejména že balení obsahuje vše, co obsahovat má. K pozdějším námitkám
již nebude přihlíženo.
Těmito ujednáními není dotčena zákonná lhůta pro uplatnění
práv z vadného plnění.
Kupující je povinen reklamaci převzít bez zbytečného odkladu
do 30 dnů od ode dne kdy byl o jejím vyřízení informován, tato lhůta nemůže
uplynout dříve než 60 dnů od podání reklamace.
V případě, že reklamace není převzata kupujícím nejpozději
posledním dnem lhůty, bude prodávajícím účtováno po jejím marném uplynutí
skladné za uložení zboží ve výši 20,- Kč včetně DPH za každý den prodlení.
Pokud si kupující nevyzvedne zboží z vyřízené reklamace do 6
měsíců ode dne, kdy byl o vyřízení informován, vyhrazuje si Prodávající
právo zboží prodat a výtěžek použít na úhradu skladného.
VII. Bezplatný servis
Na zboží prodávané s delší zárukou než 24 měsíců je
zajišťován po uplynutí lhůty 24 měsíců tzv. bezplatný servis.
V případě vady zboží po lhůtě 24 měsíců bude takovéto zboží
přijato do servisu a bude
opraveno, nebo
vyměněno za jiný kus se stejnými nebo lepšími parametry,
pokud ani jedno z těchto řešení nebude možné, bude vystaven
dobropis.
Prodávající se zavazuje takovýto servis ukončit ve lhůtě 35
dnů od přijetí zboží – po uplynutí této lhůty má kupující právo od smlouvy
odstoupit.
Práva z vadného plnění poskytnutá výrobcem zařízení nejsou
tímto dotčena.
VII. Závěrečná ustanovení
Práva kupujícího vyplývající ze zákona nejsou tímto
Reklamačním řádem dotčena.
Tento Reklamační řád je platný od 9.12.2023
a ruší platnost předchozích reklamačních řádů.